Barcelona restaurarà l'arc modernista del Mercat de la Boqueria

L'Ajuntament de Barcelona restaurarà l'arc modernista que hi ha a l'entrada principal del mercat de la Boqueria des de les Rambles. Les obres, que estan pendents de trobar una empresa patrocinadora, podrien començar el proper mes de setembre, coincidint amb la inauguració de l'aparcament subterrani de la Gardunya, a la part del darrere del mercat. L'arc és obra de l'arquitecte Antoni de Falguera. Fet de ferro forjat i vidre blau amb petits cercles de color groc, es va inaugurar al 1914 junt a la coberta metàl·lica del mercat, dissenyada per l'enginyer d'origen anglès Miguel de Bergue i fabricada als tallers de la Barceloneta de la metal·lúrgica La Maquinista Terrestre y Marítima. L'arc, d'on penja l'escut de Barcelona, fet igualment amb ferro i vidre, ocupa tota l'amplada de l'accés a la Boqueria; el petit carreró que formen les 2 cases de les Rambles des d'on s'accedeix al popular mercat.

L'arc, obra d'Antoni de Falguera, podria començar a restaurar-se al setembre (foto: www.madbudget.com)

Antoni de Falguera va començar a treballar a l'Ajuntament de Barcelona al 1906, on va treballar a les ordres de Pere Falqués, que aleshores n'era l'arquitecte en cap. Quan aquest darrer va morir, Falguera el va succeir en el càrrec al 1916. En aquest període, Falguera es va encarregar d'acabar els projectes dels mercats de Sants i de Galvany, iniciats per Falqués, i de redactar el de l'Escola Municipal de Música de Barcelona, ubicada al carrer del Bruc, 104. Al 1902, abans d'entrar a l'Ajuntament, Antoni de Falguera havia fet la decoració de l'antiga farmàcia Novellas (actual Farmàcia Bolós), a la Rambla de Catalunya.

Miquel de Bergue va ser l'autor de la coberta del mercat. L'enginyer s'havia especialitzat en l'àmbit ferroviari; va inventar un nou sistema de via per millorar el desplaçament dels trens. Al 1864 va presentar un projecte per construir una línia de tramvia que unís el Port de Barcelona amb les principals estacions de ferrocarril de la ciutat, però finalment va ser desestimat. I al 1876, en va presentar un altre per fer una línia que unís Caldes de Malavella i Sant Miquel de Fluvià per la costa. Anteriorment se li havien adjudicat les obres de construcció de la línia fèrria que havia d'enllaçar Barcelona amb Martorell, inaugurada al 1854.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La Garriga modernista

Taller Masriera

Camprodon, el Modernisme del Pirineu